Een goed logo design is belangrijk

Het hebben van een goed logo design is voor iedere organisatie onmisbaar. Het is daarom verstandig om dit professioneel aan te laten pakken zodat je er zeker van bent dat alles goed geregeld is. Een logo komt namelijk terug op bijna elk presentatiemiddel. Zo komt het logo op de website, briefpapier, visitekaartje etc. Omdat het bijna overal terugkomt is het aan te raden om dit uit te laten besteden. Hierdoor weet je zeker dat een logo op de juiste manier gecreëerd wordt.

Waarom uitbesteden van een logo?

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag gaan met het maken van een logo, maar dit is enorm complex. Er zijn studies puur gebaseerd op grafische vormgeving. Dit geeft al aan dat het niet makkelijk is om binnen no-time een logo te creëren. Daarnaast wil je met jouw bedrijf ook professionaliteit uitstralen. Het is hierbij belangrijk dat je een bedrijf uitzoekt die dit ook daadwerkelijk kan realiseren. Een goed bedrijf denkt namelijk in een drietal stappen. Als eerst gaan ze aan de slag met de zogenoemde brainstorm fase. In deze fase gaan ze allemaal ideeën bedenken op basis van jouw wensen. Zodra ze een goed beeld hebben geschetst met alle elementen die erin verwerkt moeten worden volgt de volgende fase, namelijk de ontwerpfase. Tijdens deze fase wordt het logo daadwerkelijk ontworpen waarbij er diverse concepten gemaakt worden. Zodra de concepten gereed zijn volgt de laatste fase, namelijk de opleverfase. Tijdens deze fase wordt het logo met jou besproken. Hierdoor weet je zeker dat het logo voldoet aan jouw verwachtingen. Mocht het logo niet naar wens zijn, dan kun je altijd contact met het bedrijf opnemen. In de meeste gevallen zullen ze het logo zo vaak aanpassen totdat je tevreden bent!

branding

 

Let op bij het kopen van een logo

Het is verstandig om goed betrokken te raken bij het laten maken van een logo. Er zijn namelijk bedrijven die diverse templates van het internet pakken zonder hiervoor te betalen. Indien dit voorkomt kan het voorkomen dat je claims krijgt en dit wil je ten aller tijden voorkomen. Als tip kan ik dus meegeven om altijd tijdens de opleverfase feedback te geven met daarin een kenmerk dat echt handmatig aangepast moet worden. Hierbij kun je controleren of ze daadwerkelijk over de capaciteit beschikken om jouw logo zodanig aan te passen naar jouw wensen. Is dit niet het geval, stop dan meteen de samenwerking. Een claims kan namelijk enorm veel geld kosten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *