Zakelijke fotografie voor meer aanzien

Zakelijke fotografie is vaak nodig voor meer naamsbekendheid binnen een bedrijf. De meeste mensen zijn niet geïnteresseerd in het lezen van lappen teksten. Het kan zomaar zo zijn dat ze dan een andere website aanklikken, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Je kan het best jouw website vullen met wat foto’s. Je trekt de aandacht van potentiële klanten én jouw website ziet er een stuk professioneler uit. Naast het professionele gedeelte is dit ook een goede eerste indruk. Wanneer je het druk gehad hebt op kantoor kan het zo zijn dat je niet de tijd gehad hebt om op te ruimen. Als er dan een potentiële klant op bezoek komt kan het zo zijn dat ze afgeknapt raken en de deal niet doorgaat. Door een foto te plaatsen op jouw website is de eerste indruk al gemaakt én hoef je minder rekening te houden met een vol kantoor.

Zakelijke profielfoto

Perfecte zakelijke fotografie

Iedereen kan fotograferen, maar of het er dan ook goed uit ziet is de vraag. Fotografen houden rekening met jouw wensen en fotograferen een bepaalde uitstraling. Dat kan een medewerker vaak niet. Bij zakelijke fotografie is het belangrijk dat alles er spik en span uit ziet. Toch moet het er niet geforceerd uitzien. Ruim jouw kantoor op, maar maak er niet iets anders van. Er zijn veel fotografen die zakelijke fotografie aanbieden. Sta jij op de foto? Houd dan een natuurlijke houding aan en glimlach. Met een glimlach komen er veel meer klanten op je af.

Zakelijke profielfoto

Zakelijke fotografie wordt vooral gebruik voor op websites, zodat potentiële klanten weten wat ze moeten verwachten. Een zakelijke profielfoto is vooral belangrijk voor social media kanalen zoals LinkedIn. Potentiële klanten zouden je hier kunnen vinden, maar het wordt vooral gebruikt voor mogelijke zakenpartner, het aannemen van medewerkers of het vermelden van openstaande functies. Dit kan je laten doen door een fotograaf, maar een zakelijke profielfoto kan je ook zelf maken. Kijk recht in de camera met een neutrale achtergrond. Door direct de camera in te kijken krijgen de mensen het idee dat ze jou aankijken, waardoor ze jouw profiel bezoeken. Ook is het handig jouw werkkleren aan te doen. Op LinkedIn kan je ook kiezen voor een achtergrond foto. Deze foto hoeft niet per se professioneel te zijn, maar je moet wel laten zien wat je aanbiedt. Bekijk voorbeelden op LinkedIn en bewerk jouw account, of maak er een aan.

Meer over zakelijke fotografie kan je hier lezen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *